Veelgestelde vragen

App beheer

Hoe kan ik de taal in mijn App Beheer aanpassen?
  1. Klik in het App Beheer rechts bovenin op het e-mailadres en klik op My account/Mijn account. 
  2. Klik in het volgende scherm bij Language/Taal op Edit/Wijzigen en verander hier de taal naar de gewenste taal.
  3. Klik op Save/Opslaan om de taal aan te passen.

App beheerders

Is het mogelijk om als beheerder ook berichten in groepen te kunnen plaatsen via een computer i.p.v. mobiel?

Berichten in groepen gaan nu nog via de App.

U kunt de App ook op een Laptop (of Ipad) installeren. Vrijwel alle Chromebooks (laptop van Google) en alle Macbooks vanaf een M1 processor kunnen de App draaien. Zo kunnen App beheerders en Groepsbeheerders ook via laptop of Ipad de App gebruiken en berichten plaatsen. 

Evenementen

Wat is het verschil tussen agenda en mijn evenementen

De Agenda of Agenda’s tonen events met een volledige agenda weergave waar alle dagen zichtbaar zijn, ook dedagen waarop geen activiteiten plaatsvinden. 

Mijn evenementen is een lijst van alle evenementen die voor de huidige gebruiker zichtbaar zijn. Dit is dus een verzameling van alle evenementen uit alle groepen en modules waar de gebruiker toegang tot heeft. Wij hebben geen pagina waarop alleen de evenementen zijn te zien waarvoor de gebruiker is aangemeld.

Leden

Hoe kan ik een lidmaatschapsverzoek accepteren?

Ga naar Leden -> Lidmaatschapsverzoeken. -> Verzoeken

Groepen

Hoe stel ik een groepsbeheerder in voor een groep?
  1. Ga in het App Beheer onderaan naar Groepen en klik de gewenste groep aan.
  2. Ga naar het tabje Leden en vind hier het gewenste lid dat beheerder moet worden 
  3. Klik naast de naam op het “kroontje icoon” en klik in het popup scherm dan op OK

Het gekozen lid is nu groepsbeheerder en kan binnen MijnRKK App de groep gaan beheren. Een groepsbeheerder kan ook de groep archiveren.

Ik kan geen leden toevoegen aan interactieve groepen vanuit de App, hoe los ik dit op?

Optie 1: 

Wanneer leden bij de privacy-instellingen op verborgen staan of wanneer de ledenlijst op verborgen staat, kunnen er geen leden worden toegevoegd aan een groep in de App. 

De optie om de ledenlijst als verborgen in te stellen is vaak ingesteld om ledengegevens te beschermen.

Om bijvoorbeeld groepsbeheerders wel toegang te geven tot de ledenlijst kan dit als volgt worden ingesteld via het App Beheer: 

  1. Ga naar Ledenlijst -> Instellingen.
  2. Zet de optie Zichtbaar in de app op ‘Zichtbaar’.
  3. Zet de optie Te gebruiken door op ‘Groepen’ en kies vervolgens de gewenste groep welke de ledenlijst mag bekijken in de App. Deze groepen kunnen ingesteld en beheerd worden via Groepen onder in het menu (boven ‘Meldingen’). 
  1. Bewaar de aanpassingen. Nu zullen enkel de gewenste groep(en) de lijst zichtbaar hebben in de App.
  2. Ga naar Leden -> Instellingen -> Privacy.
  3. Zet de optie Ledenprofiel op ‘Zichtbaar’ indien dit op ‘Verborgen’ staat.

Optie 2: 

Als optie 1 geen oplossing biedt, controleer dan of de ledenlijst module alleen beschikbaar is gemaakt voor een specifieke groep leden.

 Ga hiervoor naar Ledenlijst -> Instellingen en kijk of de optie “Te gebruiken door” ingesteld staat op een specifieke groep.

RSS feeds

Wat is een RSS-feed?

Een RSS-feed is een verzameling van de laatste nieuwsberichten en/of artikelen van een website. De feed biedt deze berichten in een gestandaardiseerd formaat aan. Zo kan een andere website en/of applicatie de berichten lezen en in zijn eigen stijl aanbieden. Met MijnRKK App is dit ook mogelijk via een Nieuws & Blogs-module.

Waar vind ik de URL voor de RSS-feed van mijn website?

Het verschilt per website hoe en of er een RSS-feed wordt aangeboden. Maakt u gebruik van WordPress? Dan kunt u de RSS-feed meestal benaderen door /feed achter de URL van de pagina te zetten. Andere websites tonen het RSS-logo op een pagina die een RSS-feed aanbiedt. U kunt de URL voor de RSS-feed van zo’n pagina verkrijgen door op dit logo te klikken.

Hoe controleer ik of mijn RSS-feed werkt?

Controleer hier uw RSS-feed : https://validator.w3.org/feed/

Hoe zorg ik ervoor dat de afbeeldingen uit de RSS-feed worden getoond in de App?
In de volgende situaties wordt de URL van de afbeelding overgenomen:
  1. Het artikel bevat een enclosure-element waarvan het type begint met image/.
  2. Het artikel bevat een enclosure-element waarvan de URL eindigt op .jpg, .jpeg, .png of .gif.
  3. Het artikel bevat een ander element (bijvoorbeeld media) met een een URL die eindigt op .jpg, .jpeg, .png of .gif.
  4. Het description– of content-element bevat een HTML img-tag met een geldige URL voor een afbeelding. Wanneer een artikel zowel een description– als een content-element bevat, zal er gebruik worden gemaakt van het content-element. Zorg er dus voor de juiste afbeeldingen ook in dit element staan.
  5. Het channel-element waarin de artikelen zitten bevat een geldige URL voor een afbeelding.

Privacy en AVG

Waar kan ik informatie vinden over de privacy en veiligheid van MijnRKK App?

Er is hier een pagina over geschreven op onze website. De informatie is te lezen via deze link. 

Inloggen

Een lid kan niet inloggen, hoe los ik dit op?

Als een lid aangeeft dat hij niet kan inloggen kunt u de volgende zaken controleren:

 1. Controleer of het e-mailadres dat het lid gebruikt ook het e-mailadres is dat in de ledenlijst staat. 

2. Vraag of hij al een account heeft aangemaakt voor MijnRKK  App op het bekende e-mailadres. Er wordt namelijk niet automatisch een account aangemaakt voor leden, zij moeten dit zelf doen via MijnRKK App. Dit kunnen ze doen door in het startscherm van de App te klikken op Account aanmaken.

3. Kijk via het App Beheer bij Leden of het lid in de lijst staat. U kunt zoeken op de achternaam of een deel van het e-mailadres. . 

4. Laat het lid via MijnRKK App een nieuw wachtwoord aanvragen. Deze moet dan binnenkomen op het e-mailadres waarop hij/zij het account hebben aangemaakt.

Mochten bovenstaande zaken het probleem nog niet oplossen, stuur dan een ticket in via het App Beheer bij Help & Support. Geef daarbij aan ons door welke stappen al geprobeerd zijn, wat het e-mailadres van het lid is en welk type telefoon het lid gebruikt.

Een lid ziet “geen lidmaatschap gevonden" bij het inloggen, hoe los ik dit op?

Deze melding wordt over het algemeen getoond wanneer leden proberen in te loggen met een e-mailadres dat niet bekend is in de ledenlijst van MijnRKK App van uw parochie. Controleer of het e-mailadres waarmee wordt ingelogd bekend is in de ledenlijst van uw MijnRKK App.

App versie & telefoon software versie

Hoe kan ik zien welke softwareversie mijn telefoon gebruikt?

Apple

Softwareversie opzoeken voor Apple (anno 2021): 

Ga naar Instellingen en dan naar Algemeen en tik vervolgens op Info om op uw apparaat geïnstalleerde softwareversie te vinden.

Android

Softwareversie opzoeken voor Android (alle telefoons behalve Apple en Windows):

  1. Open de App Instellingen op uw telefoon. 
  2. Tik onderaan op Systeem Geavanceerd. Daarna op Systeemupdate
  3. Bekijk uw Android-versie en niveau van beveiligingspatch.

Modules

Hoe kan ik een module verwijderen?

U kunt een module verwijderen via de instellingen van de betreffende module. Hier is een knop Verwijderen beschikbaar. 

Na het klikken op de knop moet u de verwijdering bevestigen voordat deze daadwerkelijk verwijderd wordt. Dit is ter extra verificatie, om te voorkomen dat een module per ongeluk kan worden verwijderd door een verkeerde klik. Bij het verwijderen van een module wordt ook alle content van de module verwijderd.



Upgraden en betalen

Hoe kan ik iemand anders de betaling voor de App laten doen?

U kunt de betaling voor de App door iemand anders laten doen dan de App Beheerder. Kies via Licentie de gewenste licentie. Klik op daarna wijzigen. 

Rechtsboven bij betaling afronden ziet u de tekst:

Gaat iemand anders de betaling afronden? 

Kopieer de onderstaande link en stuur deze door om de betaling af te ronden.

De getoonde URL kunt u delen met degene die gaat betalen. 

Waar vind ik mijn factuur?

De factuur is te downloaden door links in het menu naar Licentie te gaan en vervolgens Licenties en facturen.

Accounts

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

U kunt uw account verwijderen via de App. Al uw persoonlijke gegevens met betrekking tot uw account worden dan onmiddellijk verwijderd.

Volg deze stappen: 

  1. Open de App
  2. Open het menu in de App en klik bovenaan op uw eigen naam. 
  3. Klik vervolgens op Mijn account.
  4. Klik op verwijder account.
  5. Voer uw wachtwoord in en klik op verwijderen om uw account te verwijderen. 
Hoe verwijder ik een App?

Als u geen gebruik meer wenst te maken van MijnRKK App voor uw kunt u deze verwijderen. Ga hiervoor naar: Instellingen -> Account -> Verwijder mijn App. Let daarbij wel op dat u de juiste App verwijderd indien u beheerder bent van meerdere Apps.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Klik hiervoor in het App Beheer op uw e-mailadres rechtsboven in het scherm -> Mijn account -> Mijn wachtwoord wijzigen.

Hoe kan ik mijn gegevens wissen?

U kunt uw gegevens wissen via de App. Al uw persoonlijke gegevens met betrekking tot uw account worden dan onmiddellijk verwijderd.

Volg deze stappen: 

  1. Open de App
  2. Open het menu in de App en klik bovenaan op uw eigen naam. 
  3. Klik vervolgens op Mijn account.
  4. Klik op verwijder account.
  5. Voer uw wachtwoord en klik op verwijderen om uw account te verwijderen. 

Overigen

Hoe kan ik foto albums en foto's sorteren?

De volgorde van foto albums kunt u wijzigen door de publicatiedatum te wijzigen. 

De volgorde van foto’s kunt u instellen op de oudste eerst of  de nieuwste eerst. De sortering gaat op datum waarop de foto is toegevoegd aan het album.

Staat uw vraag er niet bij?

Stuur uw vraag dan via een ticket. Een ticket kunt u aanmaken in het App Beheer. 

Ga daarvoor naar het App Beheer -> Help & Support -> Toevoegen.

Controleer voor het aanmaken van een ticket altijd of u de laatste update van MijnRKK app heeft geïnstalleerd. Een screenshot is, indien mogelijk, vaak ook erg nuttig om het probleem goed te kunnen begrijpen.